Amandiis Blogg !

Alla inlägg under december 2010

Av Amanda - 30 december 2010 15:18

Min mobil har fått nå CP damp!

 

Jag har ´haft´ 573 bilder på min mobil

med julbilder, sommarbilder och massa minnen några har jag inte äns hunnit hä in i datorn?^^

txl julbilderna ..... ?!!! OMG

Men annars har jag dom alla på datorn ....

För nu har jag bara 20 bilder? :S och jag har inte gjort något med den inte äns tappat den på golvet?.....

Bilderna jag tagit idag finns, så dom ska jag ladda in nu direkt! så dom inte försvinner!;S

  .

Men jag laddar upp dom på bloggen då jag orkar ,, ;P

 

Men nu till något som är MKT, bättre!

På lördag så ska jag få min system!

Men aska ner till Enya nu !

Tjarråååååååhhhh!

7kramizzar amandissss

Av Amanda - 29 december 2010 18:45

Hej, hej bloggen! ♥

Idag har jag varit hos Enya & William hela dagen (:

Sov över där igår ;D

Och idag så skulle jag gå hem för att åka skidor men då var typ dörren låste nyckeln satt i men det gick ändå inte att få upp?

Så jag åkte ner till dom igen och då var jag ute med Linnea, mattias ,Enya,William &Johanna vi hoppade nedför deras garage tak ;p 

Men i det här inlägget blir det inga bilder för jag ska snabbt blogga , och sedan åka skidor sedan dushen sedan ner till Enya igen  ♥ 

Och igår åkte vi Snowboard nedför våran bobb-backe

fats jag hann aldrig åka förrän pappa kom ner och sa att vi skulle ut och åka skidor men jag han se William och lite Moa (Moa E sovde hos oss )

När dom åkte snowboard (:

Men ska gå nu hejjsvejs !

På fredag nytt år! /2011 = Raketer ! <333

/kramizzaaar amandiiss

Av Amanda - 26 december 2010 10:38

Hejj , jag har blivit sjuk blev det på Julaftons kvällen sitter här i feber och ont i halsen ...

Och jag som vill vara med ENYA!

Men dom ska äta julbord med oss idag (Y)

Men jag kommer nog bara ligga o sova -.-

 

Men nu ska jag berätta vad jag fick (:

 

1:Wii!<3 (för hela familjen såklart! (;

2: Kofta (rosa och ett vitt-grå linne (;

3:Smink rouge , mascara och en kajal (:

4:En pyjamas kommer bild på den senare då jag är frisk och orkar lägga upp (samt alla bilder)

5: Morgon rock as mysig!

6 : En kalender med ^^Killar^^ från jultidningarna som jag beställt såg att Mathilda fick en likadan (elr kanske inte men jag har oxå dom killarna som hon skrev )

7: En halsduk när man åker skidor ;)

8:Pengar till SYSTEM!

System here i come!

9Neccesär (stavning) ....

10:Lösnaglar (;

11: Hårfön

12: Hello kitty tvål Av Enya penya <3333♥ 

13: Stav mixer! Nu jäklar blir det milkashakes och Smothies!

Japp det var nog allt (:

Men som sagt jag lägger in bilderna då jag är frisk & sorry för ¨dålig uppdatering men jag har inte orkat ..

 

Julafton var faktiskt lite spännande på morgonen vi skulle åka till Inga-Lena och Lasse och kussarna .... Utanför östersund (: 

Vi var typ nästan i hammerdal  och då gick typ något sönder på bilen och vi skulle aldrig tagit oss till Husås då ..

Så vi fick vända om, och det blev kallare och kallare i bilen för det var fläktremmen som hade gått sönder så bilen kunde stanna närsomhelt och - 30  ute? ....

Men då när det var 100 m kvar till vårat hus började typ alla lampor i bilen att blinka så pappa gasade i full fart uppför backen så vi skulle kunna komma upp till vårt hus (;

Så vi han precis hem ♥

Rätt så misslyckad julaftons morgon .. (:

Och sen fick dom komma till oss vi spelade wii , såg på kalleanka öppnade presenterna fikade , drack glögg   

Och sedan åkte dom hem, och då blev jag trött så somnade på soffan medans dom andra spelade wii ..

Och nu har jag 39 i feber;(

Och igår missade jag en asrolig sak ! -.-

Dom tolkade med snowboarden efter pappas nya skoter (:

Men ajah , nu ska jag gå upp och äta ffukost och ta en  alvedon ..

Julkramizzar / amandiisss

Av Amanda - 23 december 2010 13:58

Hejj , imorn är det Julafton! ♥

Redan fått en suverän julklapp!

En ny plasma tv - hela familjens såklart! (:

Slipper att titta på en tv som är lika stor som en dataskärm ...

Men Ajah , inatt kommer inte jag kunna sova , för då är man ju så spänd typ ..   

Men inatt sov jag över hos Enya , (: Roligt , ♥

Och det är svinkallt , 32 minus brrr! / men  nu ska vi gå ner till Enya hejjsevejs / kramizzar Amandiiss

Av Amanda - 21 december 2010 17:09

Hejj! , jag får nästan daamp! ;/ jag får inte in mitt örhänge (ont)

För jag har  inte haft örhängen på aslänge! , tänk om det växt igen elr om det är en hinna?   

Ush , vill verkligen inte göra om hål?! gjorde ju svinont! -.-

Men kanske får göra ett till hål då? Hmm...

Ne, ush ! Hatar onda saker (spec, spruta! ....

Men nu ska jag skriva om idag ;)

Idag på skolan var det roligt! ♥ Vi hade pyssel & kollade på en ganska så roliga film oxå , ( fast vad vet jag det var typ bara vi som skrattade ;P)

Oxxå på slutet så gjorde vi typ fyra i soffan sedan hade vi elevens val ,och då satt jag vid datorn sedan kollade vi på videosar på youtube som killarna kollade på , ( hah)

Men ni ska kanske få bild på det jag gjorde ,imorn ;)

Men nu ska jag gå upp och visa mamma & pappa vilken kamera (system)det var jag ville ha , så dom kan kolla på den och så ...

Men jag kommer nog bara få pengar , och sedan måste jag spara själv , men ajah , ni ska få ngn bild ( det blir typ bara ego bilder heh ,( elr vad man nu ska kalla detr?^^

 

I somras! ;) Enya tomroooowww! <33 

    

Och jag (;

Och en som enya gjort! <33 Fick den nyss! ;P <3

 

Love it! <33 

Älska dig meh (: 

 

Men det var bilderna för nu jag gå upp och visa system kameror! ♥

Kommer en bild på den jag gillar mest (är bäst och billig) 

Kramizzar amandiisss    

 

 

 

Av Amanda - 20 december 2010 17:02

Hejjsan!   

 

Idag är det ju bara 4 dagar kvar tills Julafton! =)

Jag hade gjort ett inlägg förut men det blev inte klart innan vi skulle åka till Margareta med någon sak (:

Och nu har vi ätit pannkaka , (:

 

Skolan idag var faktiskt rolig , vi hade pyssel slöjd och sedan på slutet fick vi fika , och satt & skrattade åt massa saker (hihi♥

Men ni ska få bilder som ´jag´tagit i helgen ;D

¨

Det här togs idag ;)   

Värsta sugiga kamera! / System ska det vah! och ska blii ! ♥   

Typ , morfars julgran ........   

Haha , japp där står vi (; ni ser väl vem jag är ? ( blåa jackan ? =)   

En bild , ;) bara ... 

Alla paket jag köpt! (: fast inte alla då bara 7 st (: 560 kr!     

Haha, på gellerian så var det typ shreek , ! _& då ville pappa att johanna och jag & matilda skulle ställa oss med honom och pappa ta kort?! ( alldrig pinsamt! -.- 

 

Jag vid starten typ , (my asss!) hah    

Skulle typ snart starta där ,,,;P    

Jag då jag värmde upp .. ;)

Men bara bilder sen i lördags ( några bilder kom inte med typ till datorn för det är typ fullt med bilder ...

Fick till en jättebra bild ( kanske )

Men den kom inte med hlr , ;)

Men asså jag vill göra en bättre header ;)

............................................'

Imorn har vi bara pyssel , och sen typ lekar på slutet av dan sen är det bara onsdag då blire film ..sedan slutar man typ , men vet inte om vi skulle åka till solle för att köpa dom sista julklapparna '

Men ajah , hejjdåå! /Kramizzar amandiiss

P.S ni har inte skrivit era namn ännu?! ♥

Av Amanda - 19 december 2010 19:24

Hejj Alla ni.. :)

 

Nyss har jag slått in alla julklappar som jag köpt i Ö-vik !

Riktigt nöjd med mina köp ♥

 

Pappa : Klart

Mamma : Klaart!

Matilda: Klart....

Johanna : klart .

Smilla : klaart ;)

Kusin: njae , måste åka och köpa

Enya : Japp , :)

Kusin ; Inte ännu ..

osv , inte riktigt klar med alla ännu ;(

Men älskar verkligen att gå runt och köpa grejjor!  Specciellt då det blir bra & då man köper åt sig själv (hihi <3)

Oxå när det är snyggt elr en bra grejj , ;)

Oxå med all julstämning på stan då man köper julklappar så mysigt! <3

Men det blev  ändrade planer ! (Braa!)

Enya kommer på Onsdag! ♥

 

Nu ska jag berätta om skidtävlingarna! (bilder imorn  )

På lördagen var det jue , 3,4 km (klassiskt)

kom 3 , om man inte räknar med dom som är äldre som tävlade med oss , ;)

3 med bara 12 åringar  vi körde i klass 13-14 ..

Men det var lördagen nu om söndagen  (idag )

Jag kom 4 och nu var det skate och bara 12 åringar (13)

Men ajah , varit riktigt rolig! ,

Och nu sitter jag och  kollar på High school musical med johanna ...

Och idag har vi ätit pizza , (:

 

Men ni ser väl att jag bytt header nu vad tkr ni? ;)

Men jag vill att alla som läser min blogg kommenterar sina namn så vet jag vilka som kollar? (;

vet bara ngr ♥

men ska gå nu och ni får bilder imorn !

Kramizzar amandisss   

 

 

 

 

Av Amanda - 17 december 2010 17:03

Tjena tjenaa !, ;)

Vill byta header , hehe 

Men det här blir ett kort inlägg ;) 

 

IIdag har mamma köpt Julklappar ;) 

Hoppas hon köpt det jag ville ;) Specy , gitarren ;=)

Men nu har vi julstädat lite packat & så ..  ♥ 

Och nu gör vi om våran knäck ;) 

Och imorn blir det skidtävling! ♥ 

Sen shopping! ;) 

Undra vad man ska köpa till Smilla? Förslag? ;) <3 

 

Men ajah , till helgen kommer det bilder i mina inlägg som det inte varit på länge ;)

Men hejdåå

Pussar & kramizzar / amandiiiss

Ovido - Quiz & Flashcards